Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Apel patrijarhu i predsedniku Srbije za opstanak Srba na KiM

Komentari (74) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 09 mart 2012 17:18
nikola
Nazalost moram reci da Patrijarh duva u istu tikvu sa Tadicem i sada nam je valjda jasno sto je Gospodin Artemije oteran?Da je drugacije on bi davno bio na celu demonstracija zbogizdaje Tadica.
Preporuke:
86
11
2 petak, 09 mart 2012 17:41
gavrilo
napokon, koliko smo dugo čekali da neko progovori o PRAVIM PROBLEMIMA ali nisam siguran da je SPC prava adresa jer je svima jasno što su sve uradili vladici Artemiju.O institucijama SRBIJE ne treba trošiti riječi, to je leglo Kvislinga i sabotera-crvena ustašija!Ali je dobro da je sve ovo prepoznato i napisano.Vama Braćo sa KiM može pomoći samo Bog u kojeg sve više sumnjam!
Preporuke:
71
9
3 petak, 09 mart 2012 18:23
Jovan Anastasijević
Počinje ovako: “ Dana 4. 11. 2010. godine održan je sastanak u manastiru Gračanica....“, ali šteta je što se ne vidi kada je adresatima poslato. Jedan od adresata (Tadić) je formalno prava adresa, ali suštinski je besmisleno od njega bilo šta (pa čak i odgovor) očekivati. Patrijarh je takođe još kako prava adresa, a ako od njega nije bilo odgovora (a plašim se da je tako) ..... onda nade nema.
Ako je apel/pismo poslato još tada, a odgovora do danas nema, to je svakako trebalo naglasiti (kao što bi i eventualne odgovore trebalo objaviti). Takođe je trebalo pisati i svim većim političkim strankama i objaviti njihove reakcije na sadržaj pisma.
Ovako, bez neke vrste uvoda, osim onog “ Dana 4. 11. 2010. Godine...“ i bez zaključnog komentara deluje nepotpuno.
O samom sadržaju, za koji verujem da je zaista istinit – postoji samo jedna reč: užas (kao, uostalom i o adresatima)!.
Preporuke:
50
2
4 petak, 09 mart 2012 18:48
iz_Holandije
Postovani,..molim vas da mi se nesto objani sto ne razumem; pismo datira..od kada...navodi se 4.11.2010, pa 'izbori'iz 2011..oprostite ali ja ne razumem, da li je to pismo tada napisano a tek sada poslano..ili je samo - podsecanje na STA je dogovoreno;
Uistinu ne razumem, pa ko vise zna neka mi pomogne;

A sto se situacije tice, pa da li je uistinu to tako, ja sam zgrozen; i tuzan beskrajno..pa zar i tamo podela na DVE Srbije, ali na korisnicku/poturicku umesto- poeropsku- i ..ovo je strasno; ja ovo nisam znao, i sva pisanja po b92 portalima o 'duplim zaradama i bogacenju'na kontu njih /Beogradana/ smatrao malicioznoscu i neistinom..Sada sam stvarno zatecen..neka nam je Bog upomoc..ako se i on nije vise od ovolike bratske Srpske razjedinjenosti- nije umorio.
Preporuke:
37
1
5 petak, 09 mart 2012 18:57
Milan Stanić
To što gosp.Predsednik nije reagovao na apel Srba sa KiM,sad se vidi i razlog golim okom.Ali, da ne reaguje Sv.sinod i patrijarh SPC to je prosto neverovatno.SPC je kroz istoriju bila nacionalni štit srpskom narodu i zahvaljujući njoj srpski narod je uspeo opstati po enklavama Hrvatske,BiH,KiM,Makedonije,Vojvodine itd.Ko će nam čuvati Pećku patrijaršu biser našeg bitisanja kroz hod vremena i ljudske egzistencije ili Gračanicu za koju je francuski akademik Dežer rekao,da je na njenim zidovima naslikana najlepša istorija sveta,ako ovi ljudi odu,a sva je prilika da su na to prisiljeni.Agnostik sam, ali mi groz glavu dok ovo pišem prolazi slika grandiozne sahrane našeg Pavla.Pitam sam sebe,je li narod došao ispratiti srpskog patrijarha ili Pavla čoveka?
Preporuke:
41
3
6 petak, 09 mart 2012 20:38
drago.ca
@Milan Stanić
Vi očigledno ne pratite šta se dešava sa tzv. "Srpskom Pravoslavnom Crkvom" inače ne biste postavljali takva pitanja. Ta organizacija je postala interesna grupa kao i u tekstu pomenuti Srbi koji žive od KiM.
Preporuke:
37
4
7 petak, 09 mart 2012 20:46
s.j. @nikola - Ako za patrijarha možete reći da 'duva u tikvu', onda očito niste upoznati sa normama naše vere, pa nije fino od vas - kao nekoga spolja - da polemišete o našoj Crkvi
Gospodin Artemije je rasčinjen zato što je počinio ogroman broj prekršaja. Možete na internetu pročitati obrazloženje, a imate i celokupan tekst crkvenih kanona, ustava i.t.d. Ako vas zanima istina, a ne samo tračevi, možete sami da se uverite u to šta je gospodin Artemije radio po svojoj eparhiji, u doba kada je narodu najviše trebalo nacionalno i crkveno jedinstvo.

Zato se manimo šupljeg posla, i ne stavljajmo patrijarha pod istu kapu kao Tadića.
Preporuke:
7
48
8 petak, 09 mart 2012 20:49
Dr Vasilije
Evo šta Srbiji treba :
"Ruske građane će naučiti da vole Domovinu – nacrt Zakona o patriotskom vaspitanju građana RF"
Neću ništa komentarisati ali molim urednišvo da dopusti komentar i adresu sajta sa koga je "skinut".
Hvala !
http://facebookreporter.org/category/%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%98%D0%B0/
Preporuke:
18
1
9 petak, 09 mart 2012 20:50
Tatjana
Je li neko zapazio ulogu ruskog patrijarha u poslnjdnjim izborima? Čovek je lepo izašao i rekao koje glasačko opredeljenje može da računa na crkveni/njegov blagoslov.

Ako ne možemo od patrijarha, imamo li bar nekog od vladika na čiji postupak ove vrste mi možemo da računamo? Na žalost,mislim da znamo odgovor...
Preporuke:
30
2
10 petak, 09 mart 2012 21:09
drago.ca
@sj@nikolaTo što pišete su dezinformacije. Ništa nije dokazano i posle proterivanja Artemija svi su se ućutali jer time stvar (postavljeni zadatak) završena.Jadna je crkva čiji patrijarh posle postavljanja ide da se pokloni svetovnom poglavaru.
Preporuke:
42
4
11 petak, 09 mart 2012 21:43
Velika
Smelo napisan tekst.Na zalost, politicku podrsku nemate ,moralnu su ugasili progonom vladike Artemija, a Srbima severno od Ibra sve se ucestalije plasira ideja po kojoj su svi Srbi sa Kosova oni koji zive od Kosova.
Vlast je vlast da laze i da krade, a narod da se neda i bori za goli zivot,istinu ,slobodu ,jer to jer bez toga nas nema ni juzno ni severno od Ibra!
Preporuke:
25
2
12 petak, 09 mart 2012 21:50
Petar Janketić
@c.j.Nemojte biti naivni.Ovo su činjenice o nameštenom postupku protiv v.Artemija:- postoji SAMO kanonska OPTUŽNICA protiv njega, ali NE POSTOJI kanonska PRESUDA, jer v.Artemiju nije ni dato pravo odbrane niti je VOĐEN bilo kakav SUDSKI POSTUPAK DOKAZIVANjA te optužnice- nakon najprostijeg čitanja OPTUŽNICE na Saboru, odmah se pristupilo JEDNOM glasanju sa DVE opcije za v.Artemija: penzionisanje ili Crkveni Sud (pri čemu je v.Artemije uporno tražio da ide na Crkveni Sud gde bi napokon imao priliku da iznese svoju odbranu)- prošlo je VIŠE od DVE godine, a državni Sud NIJE uspeo da nađe ni jedan jedini dokaz koji bi potvrdio navodne "finansijske malverzacije" u ERP za vreme v.Artemija (iako se Atanasije hvalio po medijima da oni imaju "15 kila dokaza" protiv v.Artemija)
Preporuke:
37
3
13 petak, 09 mart 2012 22:36
F-16
@cjVladika Artemije je prognan po nalogu DŽozefa Bajdena.
Preporuke:
39
2
14 petak, 09 mart 2012 23:10
Danica Petrović
Svaka priča o Srbima sa Kosova i Metohije je strašna priča jer je njihov život takav.Ali je najstrašnija ona koje nema.Ćutanje o Srbima sa Kosova i Metohije,o njihovim sudbinama,mukama,dilemama,strašan je greh.Svi smo svedoci tog greha već predugo.Znali smo svi mi da ima onih koji mešetare.Nekome rat,nekome brat,oduvek je bilo tako.Ali premalo znamo o mučenicima koji ulažu svoj život i živote članova svoje porodice u očajnu,u izgubljenu,u ljubljenu otadžbinu.Njih su prekrili mrakom.Njih ne broje,a nama govore kako ih nema.
Ne želim da sudim osuđenima.U njima ne mogu da tražim krivce.Da se država Srbija na ispravan način ponašala,ovakve pojave bile bi retkost.Na žalost,vlast u Srbiji godinama neguje i podstiče i uvažava i nagrađuje nepoštenje,laž,prevrtljivost.
Ne želim da procenjujem ovaj tekst niti da polemišem o njemu.Meni je važno da se on desio.Da se priče otvore,da se diskusije pokrenu,da se pokrene sve ono što se svoje zemlje ne odriče,da ojača,ne bi li se posrnuli ispravili.Vreme je .
Preporuke:
18
2
15 petak, 09 mart 2012 23:39
drago.ca
Šta sadašnja vlast misli o problemima iznesenim u pismu vidi se iz njenog ponašanja: bivšeg Tačijevog ministra su prebacili u Vladu Srbije. Bilo koji komentar je suvišan.
Preporuke:
20
2
16 subota, 10 mart 2012 00:03
Saša
Pismo tretira dve suprotstavljene grupe Srba: one koji "žive na KiM", i one "koji žive od KiM". Ovakav pristup, kao da im je suflirao Veran MAtić, ili NAtaša KAndić. A gde su, draga braćo: SRBI KOJI ŽIVE VAN KiM, A NE ŽIVE OD KiM? Gde su Vam oni? Gde su izbegli, ojađeni, prognani, popaljeni, silovani, živi odrani..?Zar je moguće gospodine Popoviću da niste čuli za takve? Takvih je barem 80&%. Kako je moguće da ih gospodin Popović ne vidi? Da li mislite..
Preporuke:
18
6
17 subota, 10 mart 2012 00:18
Saša
..da takvi ne zaslužuju da budu predstavljeni predsedniku republike? Zar predsednik ne treba i o njima da brine?Šta vas je draga braćo tako zaslepelo, da u vašoj predstavci predsedniku republike zaboravite te jadnike? Slažem se da je vama bilo teško, ali ste bili u svojim kućama, pod svojim krovom. Zamislite kako je tek bilo teško onome ko je to vreme proveo u nekoj baraci, čiji je život zavisio od humanitarne pomoći, a sopstvenu kuću je samo mogao da sanja u dugim izbegličkim noćima, za razliku od vas. A kako bi mu tek bilo teško, da je imao struje, pa da sazna da ste ga 2010. zaboravili predstaviti, uvaženom nam predsedniku.
Da li Vi, gospodine Popoviću smete da se zakunete, da je tom sastanku prisustvovao 1 i slovima (jedan)Srbin iz Metohije, ili ste časno ime Metohije uzeli po inerciji? (ovde naravno ne računam gospodina Šibalića, on je iz Čačka).
Nesporno je da je svih ovih godina, od 1945 do danas, bilo zloupotreba investicija u Kosovo, na razne načine, ali...
Preporuke:
13
4
18 subota, 10 mart 2012 00:35
Saša
...sve su one bile rezultat sebičnog i uskog pogleda na problem. Neosporno je da je i u poslednjoj krizi na Kosovu bilo i ima mnogo zloupotreba. One se, po mom mišljenju, moraju kažnjavati bez izuzetka, i to mnogo strožije nego u drugim delovima Srbije. Kosovo je ipak srce, srž, duša Srbije, a napad na dušu i na srce je mnogo opasniji nego bilo šta drugo.
Slažem se 100% i da su neke ličnosti pomenute u pismu dobro profitirale od Kosova, čak odlično, rekao bih.

Zaboravili ste, gospodine Popoviću u Vašem dopisu dragom nam predsedniku, mnoge Srbe i njihova stradanja. Vi kažete: "Zbog takvog licemerja nas stiže i božja kazna 17. marta 2004". Prisutni mitropolit i arhijerejski zamenik, su VAm trebali objasniti da Bog ne kažnjava, nego samo dopušta neke događaje kako bi nam pomogao da se opametimo. Analogno tome mi danas možemo reći: "Zbog licemerja Novembra 2010, nas stiže kazna Marta 2012"!
Preporuke:
14
4
19 subota, 10 mart 2012 00:37
Petar Janketić
V.Artemije je zvanično uklonjen sa čela ERP 13.februara 2010.


Američka depeša sa Vikiliksa, gde američka ambasadorka prepričava razgovor sa p.Irinejem i gde pohvalno navodi spremnost p.Irineja da sankcioniše v.Artemija, nastala je PRE smene v.Artemija, tačnije 12.februara 2010. (10BELGRADE248)


Sve se ovo lako može proveriti na internetu.


Znajući za ovaj razgovor Amerikanaca sa vrhom SPC u vezi uklanjanja v.Artemija, kao i za činjenicu da državni Sud nije našao NI JEDAN DOKAZ o navodnim finansijskim malverzacijama čak ni nakon DVE godine od podnošenja krivične prijave od strane Sinoda, trebalo bi svima da bude jasno da je v.Artemije uklonjen po političkoj direktivi, jer je on bio jedini pravi lider Srba na KiM oko kojeg se mogao formirati jak otpor priznavanju šiptarskih seperatističkih institucija, kao i planiranoj izdaji Kosmeta od strane vrha Srbije.
Preporuke:
35
2
20 subota, 10 mart 2012 00:43
drago.ca
Saša
Pismo tretira dve suprotstavljene grupe Srba: one koji "žive na KiM", i one "koji žive od KiM". Ovakav pristup, kao da im je suflirao Veran MAtić, ili NAtaša KAndić.

Saša, ili niste pažljivo pročitali pismo ili se na Vaš komentar mogu primeniti Vaše kvalifikacije.
U pismu se govori SAMO o problemima Srba JUŽNO od Ibra, znači o onome što oni vide, znaju i sa čime pokušavaju da se nose.
Vaš komentar kao da je napisao Vasilije ili neko iz LDP-SPO a pozitivno mišljenje ste verovatno dali sami sebi.
Preporuke:
9
7
21 subota, 10 mart 2012 00:55
zoran
Eto, apela njima, a Boga mi i nama.
Preporuke:
8
1
22 subota, 10 mart 2012 01:04
Saša
@Drago.ca
Upravo Vam dadoh negativno brojanje, a vidim i da me je neko preduhitrio.
Drago.ca, Vrlo sam pažljivo pročitao tekst. Štaviše, "u glavu" znam svakog učesnika tog sastanka. Sve navedeno u pismu je tačno, ali nije sveobuhvatno. Čim nije sveobuhvatno, nije dobro. Ja znam mnogo ljudi koji bi bili srećni da mogu biti u koži autora ovog teksta, ali ne mogu ni prići svojoj kući i imanju, a kamoli razmišljati o prodaji ili kakvoj drugoj kalkulaciji. U vreme kada je ovo pismo pisano, na Kosovu je uveliko primenjivan tzv. Ahtisarijev plan, po kome je sva srpska imovina postala imovina nadzirane nezavisne republike Kosova!? Vidite li u ovom pismu i traga o tome? Na osnovu toga, što se tada nismo bunili, danas imamo divljački napad na sever Kosova, a pošto se opet nećemo buniti, imaćemo Bujanovac, Novi Pazar, i ko zna šta još.
Molim Vas pročitajte pažljivo moje komentare. Hvala.
Preporuke:
17
2
23 subota, 10 mart 2012 02:10
drago.ca
@Saša

Vi očigledno pokušavate da ocrnite ove ljude da biste pismo predstavili u negativnom svetlu (pozdrav od Kandićke). Ja vidim samo ono što piše u pismu:
“Dana ... održan je sastanak ... na kome je ... prisustvovao i ... grupa Srba sa centralnog Kosova i Metohije koji žive na KiM ... Na sastanku je odlučeno da Vas upoznamo sa NAŠIM problemima...”

Oni ljudi imaju probleme zbog politike koju vodi Beograd i na to i ukazuju.

A šta Vi kažete:
“U vreme kada je ovo pismo pisano, na Kosovu je uveliko primenjivan tzv. Ahtisarijev plan, po kome je sva srpska imovina postala imovina nadzirane nezavisne republike Kosova!? Vidite li u ovom pismu i traga o tome?.”

Oni ljudi imaju problema da prežive a Vi im zamerate što ne brane državnu imovinu (koju uzgred ne brani ni ova vlast).
Kažete 90% živi van KiM. Gde su? Što ne sede dan i noć na Terazijama? (sigurnije je nego na barikadama) Jesu li i oni možda poslali neko pismo?

To što Vi radite kao da je poručeno od Tačija.
Preporuke:
8
1
24 subota, 10 mart 2012 02:11
Sizif
@ Tatjana

Ako ne možemo od patrijarha, imamo li bar nekog od vladika na čiji postupak ove vrste mi možemo da računamo?


A za koga da nam preporule da glasamo?
Preporuke:
0
1
25 subota, 10 mart 2012 02:16
Milica
Cinicno je da osudjujete nekoga ko nije mogao da opstane,i prezivi.Da li su Srbi iz DJakovice,Decana,Urosevca,...izdajnici i profiteri,ili bi bilo bolje da su izginuli,i nikom nista, kao sto je i sa drugima koji su polozili svoje nevine zivote, zbog toga sto su verovali da ce ih drzava zastiti???
Preporuke:
5
1
26 subota, 10 mart 2012 02:18
drago.ca
@Saša: "Štaviše, "u glavu" znam svakog učesnika tog sastanka."

Izvinjavam se jer stvarno nisam pažljivo pročitao Vaš komentar pa mi je promaklo da verovatno pripadate jednoj od dve grupe na koje se pismo odnosi.
Preporuke:
1
1
27 subota, 10 mart 2012 02:19
Marko Gay
Vrh SPC je ucenjen.
Preporuke:
10
3
28 subota, 10 mart 2012 05:00
Saša
@Drago.ca
Bio bih presrećan da je to što ja radim kao stvoreno za Tačija, jer sam ja potpuno nebitan element, te ne bi bilo nikakve štete po srpski narod, a ni po naše sveto Kosovo. Na nesreću nije tako. Mnogo bitniji igrači se pominju u ovom pismu, čiji rad je mnogo štetniji po naš narod.
Ono na šta ja ukazujem je da je 250000 Srba pod neviđenom najezdom Arnauta u junu 1999, bilo prinuđeno da napusti svoja ognjišta. Mnogi su tih dana zauvek nestali. Njih niko ne pominje. 250.000 ljudi je izgubljeno u prevodu. Što se tiče Terazija, možda se Vi ne sećate, ali Srbi iz Prizrena su se okupili na istim odmah u Junu 1999, i bili su pohapšeni i osuđeni na po 60 dana. Jadnici, rasejani po kolektivnim centrima, koji takođe ništa nisu prodali Šiptarima, a koje su svi zaboravili, ne mogu ni da se prehrane a kamoli da vise po Terazijama. I oni imaju problema da prežive. Ostali su Srbi u kompaktno srpskim enklavama kao što je to enklava centralno Kosovo. Ne postoji centralno Kosovo i Metohija...
Preporuke:
9
1
29 subota, 10 mart 2012 05:24
Saša
..postoji centralno Kosovo, ili centralna Metohija. Na žalost u Metohiji je stvar znatno tragičnija nego na Kosovu. U Metohiji su nekim čudom, preživela samo dva sela: Goraždevac i Velika Hoča, ali njih pisci ovoga pisma ne pominju, kao ni Srbe u Sirinićkoj župi, kosovskom Pomoravlju, Nerodimlju... Oni su potpuno u pravu, kada pominju zloupotrebe budžeta, sedenja na dve stolice, izdaju nacionalnih interesa, i to vlasti u Srbiji znaju ali im odgovara. neke osobe koje se pominju u pismu otvoreno i dan danas rade protiv države Srbije (Stojanović, Trajković, Miletić).Ono što je ključno je da sa njima na sastanku sedi vikar vladike Artemija(koji je neposredno pre ovoga prognan), Teodosije Šibalić. Taj narod, po logici ne bi ni morao da im piše nikakva pisma ako već pred sobom tako uticajnu ličnost.Ponavljam, voleo bih da je ono što ja radim po meri Tačija. Ne bi bilo nikakve štete. Na žalost mnogo moćniji od mene rade
Preporuke:
6
1
30 subota, 10 mart 2012 10:57
Danilo
Mislim da je suvisno i nepotrebno komentarisati kada je pismo poslato,ko je u njemu obuhvacen,a ko nije,sustina je poznata svima i bez ovog pisma,sve se zna,ako se hoce znati.Problem je u tome sto aktuelna vlast Srbije,kao i Sveti Sinod SPC-a ne zeli da zna sta se dogadja na KosMetu.U tome je problem.Tacno,Vladika Artemije je otjeran da ne smeta otudjivanju KosMeta.Za aktuelnu vlast i SPC,KosMet je izgubljen,ali, nista manje i za svekolike Srbe u Srbiji,cast izuzetcima.Sve glavne poluge u drzavi su izdale KosMet.Ne radi se tu o nikakvom clanstvu u EU,to je samo mamac i razlog za unistenje Srbije.Ko to ne vidi,slijep je.Zar je moguce da SPC ne brani svetinje na KosMetu?Sta rade silni popovi i kaludjeri po crkvama i manastirima?Po svemu ispada da se Srbija samounistava.
Preporuke:
9
3
31 subota, 10 mart 2012 11:00
Vid
ništa na KiM nije od juče, pa nije ni problem Srba koji žive od KiM. To je problem koji postoji bar 30-40 godina unazad, ali je i krajnje vreme da se država njime pozabavi. Ne znam da li je sve u tekstu navedeno, baš tako, ali je sigurno da je problem prisutan. Lično znam za mnoge primere Srba koji žive od KiM. Naravno, simpatizeri i poklonici Artemijeve sekte i ovu priliku koriste za pljuvanje po SPC, a baš je ovo tema o kojoj bi trebali da ćute jer je njihov duhovni otac upravo jedan od onih Srba koji žive od KiM. Mislim na prodaju crkvene imovine u Đakovici lokalnom Šiptaru, bez ikakve dokumentacije. Novac je verovatno upotrebljen za "školovanje" Vilovskog u Grčkoj.
Preporuke:
5
13
32 subota, 10 mart 2012 11:02
Danica Petrović
Kad dete plače,majka se ne pita da li joj je dete dobro ili loše.O tome se priča posle,dugo i polako.Majka se svoje dece ne odriče.Eh, majka rodi sve ,i dobro i nevaljalo, i zna da joj je usud takav da ih sve voli jednako i doživotno.Tako majka dobro čini još boljim,a nevaljalo vraća,ispravlja,savetuje,pa i od nevaljale dece ispadnu dobri i korisni ljudi.
Kad majke nema, ili je teško bolesna,deca se iz kuće osipaju i mnoga krenu lošim putem.Tada majčino mesto preuzmu njena najbolja deca i svoju zalutalu braću i sestre nežnošću i brigom vrate na pravi put,a majka,mirna i srećna ,lakše preboli .
Naša majka Srbija dugo boluje.Izbori se bliže.Da okupimo njenu najbolju decu,da založimo vatru ljubavi na starom ognjištu, i da podelimo hleb, i da se prekrstimo za buduće dane u slozi i veselju.
Kad ustane iz postelje ,naša će majka da nam utre suze .
Preporuke:
8
1
33 subota, 10 mart 2012 11:17
Sosa
slepom namigivao a gluvom...
Preporuke:
3
2
34 subota, 10 mart 2012 12:06
iz_Holandije
Pa i ovi komentari, nazalost toliko toga govore; tuzno..zamolio sam da mi IKO objasni nejasnoce oko pisma; niko- na sajtu se vodi borba oko SPC..
Ne zelim da komentarisem OSTRASCENOSTI, ali ovde se radi o Srbima, ljudima Bozijoj deci a ne o spletkama u SPC, kojih nazalost hteli nehteli IMA; Sasa je, ono sto je meni nejasno, jos vise produbio; zato vas sve molim za hricanski mir, i istinski razgovor, inace kako izgleda smo i u najmanjoj celijici podeljeni ..do besmisla; pa ne krivite bilo koga vise- AKO je takav raskol i OVDE..gde se spas..u Rusima..ma hajdete, samo i samo 4xs Srbina spasava.
Preporuke:
5
3
35 subota, 10 mart 2012 13:25
Petar Janketić
Vid
Mislim na prodaju crkvene imovine u Đakovici lokalnom Šiptaru, bez ikakve dokumentacije. Novac je verovatno upotrebljen za "školovanje" Vilovskog u Grčkoj.


Pošto Vi očigledno imate neke DOKAZE za ovu Vašu tvrdnju, onda bi bilo dobro da ih podnesete Višem Sudu u Beogradu pošto oni ni nakon DVE godine nisu uspeli ništa da dokažu iz krivične prijave Sinoda.


Mada može biti da ste Vi, kao i pojedini arhijereji (tvorci pomenute optužnice) školovaniji i bolji finansijski eksperti od onih koji rade u državnom Sudu, pa stoga vama i ne trebaju nikakvi dokazi da biste proglasili nekoga krivim.
Preporuke:
15
3
36 subota, 10 mart 2012 13:36
Saša
@Iz Holandije
Ja se zaista izvinjavam svima, ukoliko su preko mene spoznali dubinu naših isključivosti. Ali bih sve one koji me kritikuju upitao samo jedno: Pismo patrijarhu i Tadiću je upućeno 2010. godine. Mi za njega saznajemo preko NSPM 2012. godine. U međuvremenu, svi oni koji se pominju u pismu su i da i dalje politički aktivni, čine štetu Srbiji, i po mojoj proceni sve su glasniji. Nisam čuo ni patrijarha, ni Tadića da se po ovom pitanju oglasio. Jedino objašnjenje je da pismo nisu ni dobili. Oduvek je kod nas za sve kriv neki nesavesni poštar! Isključujem se iz dalje diskusije.
Preporuke:
14
1
37 subota, 10 mart 2012 15:20
Danica Petrović
@Saša
Vi ste pisali iskreno o nečemu što postoji (mislim na naše isključivosti),a to je jedini način da ih sagledamo i prevaziđemo.I ne treba se isključivati iz diskusije.Malo ljudi ima sposobnost da zapodene diskusiju,a vi tu sposobnost imate.To što ste pomalo nepopustljivi nije loše.Neko reče - za ljutu ranu-ljuta trava.
Preporuke:
8
1
38 subota, 10 mart 2012 15:44
Coki
Najgori predsednik Srbije ikad. On se i sam hvali da je samo prosrpski.
Preporuke:
10
1
39 subota, 10 mart 2012 17:21
Dragica
Saša@.Možda nehotice, izenli ste jednu tvrdoglavu činjenicu: "U Metohiji su nekim čudom, preživela samo dva sela: Goraždevac i Velika Hoča"...,u pismu "ne pominju, kao ni Srbe u Sirinićkoj župi, kosovskom Pomoravlju, Nerodimlju..". Vi Saša sigurno znate da su to krajevi i sela u kojima vekovima žive srbi-starosedoci, koji uporno vekovima trpe i istrajavaju na svojoj dedovini. Pitate se, kako je moguće da Goraždevac i Velika Hoča ostanu, a da čitava Metohija u kojoj su živeli doseljeni Crnogorci nestanu, prodajući hiljade hektara zemlje koje su dobili od kralja. Kako je moguće da Kosovo Polje(pretežno su živeli doseljenici) nestane, a Kuzmin, Ugljare,Prilužje, Plemetina, Babin Most, Grace,Gojbulja... da ne pominjem centralno Kosovo, i danas opstaju. Kako je moguće da Kosovsko Pomoravlje, Sirinićka župa opstanu (vekovima žive srbi-starosedeoci), a ceo Lab Sa Kosova i Metohije (živeli su doseljenici)prodaju imanja i glavom bez obzira pobegnu..., kako?! Vidite koliko je problem Kosova i Metohije slojevit!
Preporuke:
12
1
40 subota, 10 mart 2012 17:35
s.j. @drago.ca
Te 'dezinformacije' dolaze u koherentnoj i razumnoj formi, dok vaše 'informacije' dolaze u duhu paranojičnog besnila i mržnje. Iz toga se vidi da su navodne 'dezinformacije', zapravo prave, i jedine, činjenice u svemu ovome.

Gospodin Artemije je odmetnik od Crkve i raskolnik. A barem deo njegovih uverenja se može svrstati u jeres ili blizu jeresi.
Preporuke:
0
14
41 subota, 10 mart 2012 18:11
Prizrenac
@Dragica
Nehotice ili hotimice vi se pridružiste onima koji dele srpski narod, i 100% se podudarate sa teorijom Šiptara, po kojoj su oni starosedeoci, a mi navodno doseljenici. Hoćete li reći da su Prizrenci doseljenici? Pa u Prizrenu su Srbi živeli od pamtiveka, a nema ih od 1999. Isto tako u Suvoj Reci, Mušutištu, Nerodimlju, Đakovici (koja je i ime dobila po Dušanovom vlastelinu Jakovu), Peći, Klini, Istoku... Zemlju dobijenu od kralja, Srbi nisu mogli ni koristiti, jer su im komunisti zakonom o zabrani povratka to onemogućili. Nije valjda da to ne znate? O pritiscima koje su preostali Srbi iz Metohije trpeli od Arnauta doseljenih u vreme Tita (preko 300.000) ovde nema prostora govoriti.
Ukratko, sramotno je pisati o srpskom narodu iz Metohije na ovaj način. Optuživati ga za izdaju i prodaju sopstvene zemlje.
Preporuke:
9
4
42 subota, 10 mart 2012 18:16
mornar popaj
Ako su podaci o srpskim lokalnim političarima sa Kosova (“koji žive od Kosova“) tačni – to vodi razmatranju: o čemu se, ustvari, radi u politici sadašnjih srpskih vlastodržaca (“Beograda“) prema pitanju KiM? Koliko su iskrene njihove tvrdnje o tome da nikada neće priznati jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova? Ako “Beograd“ zna šta rade ovi “koji žive od Kosova“ – a zna, jer ih (i on) plaća – a ovi opet ni malo ne kriju da novac primaju i od Prištine – to je, stvarno, groteskna situacija. Onda se nameće zaključak da su Srbi “koji žive od Kosova“ ustvari nezvanični predstavnici “Beograda“ kod vlastoržaca u Prištini i učestvuju u njenim poduhvatima – onda postaje jasno da su oni “pregovori“ koji se vode u Briselu najobičnija bezočna farsa. Ako je sve to tako – koliko se onda još dublje može pasti?
Preporuke:
10
0
43 subota, 10 mart 2012 18:45
Dragica
@Prizrenac
"Prizrenac", što tako nervozno reaguješ. Polako, da trezveno razmenimo argumente. Zašto je to podela Srba!? Danas na Kosovu i Metohiji, skoro da nema više doseljenika. A bilo ih je na desetine hiljada. Bilo je stotinu sela u kojima je živelo doseljeničko stanovništvo, danas nema, ama baš ni jedno. Ti procesi nisu od 1999 pa do ovih dana. Oni traju decenijama. Govorite da su to učinili komunisti. Nije baš tačno - to su učinili komunisti-Crnogorci. Ko je na Kosovu bio nosilac te ideologije i komunističke vlasti? Srbi-starosedeoci, ili ako baš hoćete, Srbi, ne? Dušan Mugoša, Miladin Popović, Pavle Jovićević, Đoka Pajković, Petar Brajović...su, zajedno sa Vukmanovićem Tempom, bili organizatori tog monstruoznog projekta. Oni su osmislili i albanske komuniste: Enver Hodžu, Fadilj Hodžu, DŽevdet Hamzu, DŽavida Nimanija,Metu Barjaktarija... Sa njima su delili vlast i upravljali ovim nesrećnim narodom!!!
I još mnogo toga. Nije to nikakva podela, to je žalosna istina!!!
Preporuke:
18
2
44 subota, 10 mart 2012 19:17
Kosovka
Sve znamo do detalja. Veleizdaja. Dr Rada je poluga vlasti iz Beograda i Brisela. Ona ne zna ni gde živi ni gde radi, i za koga. Ima Boga, videćemo dokle će da "radi.
Preporuke:
14
0
45 subota, 10 mart 2012 19:53
Petar Janketić
s.j.
A barem deo njegovih uverenja se može svrstati u jeres ili blizu jeresi.
Ovo se nisu usudili da kažu čak ni najveći progonitelji vladike Artemija, koji su inače mesecima sve najgore pričali o njemu u svim medijima, jer takvo nešto reći za v.Artemija je više nego očigledna neistina.

Jeres prestavlja pogrešno ispovedanje verskih dogmata i sve jeresi su poznate i imaju svoje teološko ime.

Baš me zanima ime te jeresi za koju tako bezočno optužujete vladiku Artemija.

P.S. A pretpostavljam da se Vi ne biste složili sa Sv.Justinom Popovićem koji kaže da je ekumenizam jeres.
Preporuke:
12
0
46 subota, 10 mart 2012 19:58
Danica Petrović
@Dragica
Alal vera!Nije prijatno,ali je lekovito.To je politika oduzimanja Srbije od Srba.Sećate se težnje - da nikada na vlast u Srbiji ne dođe Srbin iz Srbije.Još je živa.Izabereš klimavo i raskorenjeno i radiš šta hoćeš.Ono što bi se protivilo, nazoveš glupim.Na kraju,ako saberem koliko su mi komšija iz ulice komunisti posle rata oterali na Južni Kučaj,a kući vratili u zakovanom sanduku,nije ni čudo što su ljudi zaćutali.Tih godina drveće je mnogo padalo.Isključivo na dobre domaćine od kojih je imalo šta da se otme ili na hrabre koji su imali šta da kažu.
Dragice,da li ste svesni da gotovo niko u Srbiji ne zna gde je rođen Knez Lazar?Da napravimo anketu,čak bi i fakultetski obrazovani ljudi (osim istoričara)rekli da je iz Kruševca.To je činjenica koja ukazuje na sistematsko sakrivanje,a kome je to bilo potrebno danas je jasno kao dan.
Preporuke:
12
0
47 subota, 10 mart 2012 20:30
Vid
Kažu artemijevci da sud nema nikakve dokaze o njegovoj krivici.Suđenje još uvek traje.Videćemo šta će biti na kraju.Ono što je zanimljivo to je da artemija nema na stranicama novina.A svi se sećamo kako je nekada kao vladika o svojim stavovima prvo obaveštavao novinare, pa tek onda Patrijarha Pavla,Bog da mu dušu prosti, i organe SPC.Povukao se i ćuti.Možda se iza svega krije neka nagodba, vreme će pokazati. Iskreno, njime se , kao i ostalim sektama, više ne bavim. Bitno je da je sklonjen sa KiM i da nam tamo više ne nanosi štetu. Ne znam da li je na mestu, ali bih hteo da napravim jedno poređenje. Naše sveštenstvo je u CG konstantno izloženo šikaniranjima, uvredama, hapšenjima, pretnjama i proterivanjima, ali nisam čuo da neko od naših sveštenika i velikodostojnika traži da ode iz CG, bez obzira na nepravdu koja im se čini. Znaju da stradaju na pravdi Boga i trpe.A npr. Vilovskom ne pada na pamet da se vrati sa "školovanja" iz Grčke i istrpi "nepravdu" kojoj bi bio izložen.Mislite o tome..
Preporuke:
1
15
48 subota, 10 mart 2012 20:47
Prizrenac
Dragice, nisam ni malo nervozan ali sam ogorčen. Prosto sam alergičan na neprekidne srpske podele. Slažem se sa Vama da su komunistički rukovodioci bili mahom Crnogorci, ali oni to nisu bili samo na Kosovu nego i u Beogradu. Njihovi potomci su i sada na vlasti, čak i oni sami se još koprcaju, kao na primer Jovo Kapičić u Preokretu. Ali to je takva politika.
Ono što ja ne volim je podela među običnim narodom. Ja znam mnogo Srba iz Prizrena, poreklom iz Crne Gore (ne volim izraz Crnogorci, jer su to takođe Srbi), koji su se junački držali do kraja, neki su pobijeni, a neki i kidnapovani 1999. Iz pijeteta prema njima ne mogu ih poistovećivati sa Mugošom, Popovićem, Jovićevićem... Isto tako znam mnoge "starosedeoce" koji svoje poreklo vezuju za Crnu Goru i (u slučaju Prizrena) Boku.
Današnja politika u Beogradu neodoljivo podseća na komunističku, pa su i eksponenti te politike na Kosovu, baš takvi kakvi su i bili pre 50 godina. Ali narod ne treba deliti. Podele su nam došle glave.
Preporuke:
8
10
49 subota, 10 mart 2012 21:02
Rin o-o to
@ Saša je poslao smislene komentare. @ drago.ca --- niste u materiji mada razumem vaše poštene i altruističke namere. Srbi iz Metohije kao prognanici nemaju instru ment za apel na svest ove nacije. Taj instrument potrošen je u iskrenoj Miloševićevoj borbi za državu Srbiju („niko nesme da vas bije“), potonjim mitinzima koji su kasnije, antimiloševićevskom propagandom, proglašeni za "suvo oruđe" Miloševićevog političkog vladanja i decenijskog opstanka. Milošević je oboren bagerima i masom nesrećnika kojima je 5. oktobar bio izlazak u grad i zabava za bolje neradničko sutra. „Srpske slobodarske ulice“ obrukane su "Draškovićima i Đinđićima" jer su bile neegzistencijalne...
Preporuke:
8
0
50 subota, 10 mart 2012 21:03
drago.ca
@Petar Janketić @ sj: P.S. A pretpostavljam da se Vi ne biste složili sa Sv.Justinom Popovićem koji kaže da je ekumenizam jeres.


Bi ste baš optimista u pogledu nivoa obrazovanja s.j.
Preporuke:
8
0
51 subota, 10 mart 2012 21:05
Rin o-o to
... Većina Srba iz Metohije nema ništa. Oni koji su prodali imanja učinili su to pod prinudom i za sitan novac jer su proterani goli , poniženi i odbačeni od većine. U Peći, koliko čujem, neka su prodavana i za milionske sume. Prigradska beogradska naselja (Sremčica, Barič...) prepuna su onih koji kao da žive u getu, nesocijalizovani, govorom koji se ovde teško razume i ponašanjem koje se ovde smatra primitivnim. Goranci, stradalnici ( prebegli i većinom sada nastanjeni, mislim, u Borči) nisu ništa prodavali i prognani su. Na kraju, ja nisam prodao kuću i imanje predaka u Metohiji i oduzeto mi je na način kako je @Saša već objasnio. Nisam ga prodao jer ga nisam ja zaradio već moji preci mučenim životom i odricanjem. O onima iz moje familije koje su šiptarski zlikovci svirepo ubili (a petoro ih je nedužnih mučenika) izlišno je više pričati ovakvoj srpskoj svesti. Svesti, koja nerazume osnovno: bitno, bitnije, najbitnije.
Preporuke:
8
0
52 subota, 10 mart 2012 21:35
F-16
@Vid
Vladika Artemije je čist k`o suza, i Vi ste potpuno u pravu što se njime nećete baviti, jer ćete time manje ukaljati svoju dušu.
Preporuke:
14
1
53 subota, 10 mart 2012 22:53
Danica Petrović
@Rin o-o to
A ko o tome može da govori bolje od onoga koji govori o sebi?Od koga da saznam šta je bitno,šta bitnije ,a šta najbitnije ,recimo ja koja nikada u životu,a odavno živim,nisam stupila nogom na Kosovo i Metohiju?Sve što znam doznala sam od ljudi koji su se doselili u moj kraj sa tih prostora.Potresne i tužne su njihove priče ,ali ih oni nerado pričaju.Pokušavaju da se privežu za novi život.Da zaborave.I boje se osude da su prodali,i stide se čak i oni koji ništa nisu prodali.Lepo ste opisali odnos prema govoru,jedino ste izostavili da nam predstavite izuzetnu lepotu tog govora koji u sebi čuva uspomene na srpski srednji vek.Mislim da je bezuslovna asimilacija u novu sredinu i odustajanje od sopstvenih vrednosti najveća greška koju mogu da naprave.
Preporuke:
7
1
54 subota, 10 mart 2012 23:31
Dragica
@Prizrenac
E, ovo je već bolje. Već se 50% slažemo. Samo bez nervoze. Ne želim da me shvatite da delim narod. Ne,to su činjenice. Radi se o jednom narodu, a dva mentaliteta, različitih karakternih osobina. Vidite Cvijića.Nećete valjda i njega optužiti da deli narod!? Doseljenici koje je kralj naselio na KiM da bi ojačao srpsko nacionalno biće,(1918-1941 doseljeno je 14.055 porodica, i podeljeno preko 110 hiljadlj hektara zemlje), prvi su napustili i u najvećem prodali imanja koje im je kralj dao. Po popisu 31. marta 1991 samo se 1.371 porodica ili 9,7% nije odselile sa KiM. A 100 hiljada hektara otuđeno. I to je istina. Oni koji se jednom sele, poslovica kaže, "pevac im kukuriče na kolima". Među njima je mali broj, kojima odajem poštovanje. Ali je to tako, i to je slika na terenu. I danas, mada nema ni 100 crnogoraca na Kim, glavni "predstavnici" Srba u BGD su Veljko Odalović, Oliver Ivanović, Rada Trajković,... i ako su na Kosovu sve prodali. Takva im je životna filozofija. I na KiM i u BGD.
Preporuke:
18
0
55 nedelja, 11 mart 2012 01:29
Rin o-o to
G. Danice istorijski relaps stresa Srba s Kosova i Metohije je prosto nedokučiv. Slobodan Milošević je, a samim tim i država Srbija na čijem je čelu bio, sebi učinio smrtni greh kada je pokušao da ustanovi pitanje slobodne i celovite Srbije. To pitanje je bilo u kompeticiji predsednika Srbije, shodno istorijskoj žrtvi ovog naroda (i tapiji) i shodno odbrani od indukovanog terorizma novog vremena. Vaša pažnja i empatija (mada više simpatija) je izuzetak. Metohijski govor i kultura (posebno pesme u šta ubrajam i goranske) su onaj deo energije koji nedostaje ovdašnjoj slobodarskoj težnji koja je suština poštenog, pravednog, radnog, životnog, emotivnokreativnog. Gospođo Danice, koga to ovde, iskren da budem, zanima? Pozdravljam Vas, žimiti!
Preporuke:
6
1
56 nedelja, 11 mart 2012 09:31
Prizrenac
Ma složili bismo se mi 100%, kada Vi ne biste upadali u kontradiktornost. Vi kažete da je u Metohiju došlo 14000 srpskih porodica iz raznih dinarskih krajeva u periodu 1918-1941. To je u stvari bio period 1931-1941, ali to nije važno. 1941, Kosovo postaje deo Velike Albanije. Srbi su proterani. Kome su oni u Velikoj Albaniji mogli prodati zemlju? Balistima,Nemcima? 1945, odlukom komunističkih vlasti njima je zabranjen povratak na Kosovo (http://www.kosovo.net/sk/rastko-kosovo/istorija/kosovo_migrations/mk_1.html). Istovremeno (1944-1948), iz Albanije nagrće mnogo više od 13000 albanskih porodica, sa sve stadima stoke. Oni zaposedaju tu teritoriju, zemljište, šume...
Prosto ne mogu da verujem da nakon toliko godina, mi još uvek ovo ne znamo, i raspravljamo da li se desilo ili nije. Desilo se!
Što reče neko od diskutanata, ovaj problem je slojevit, ali ne smemo ga stavljati pod tepih. Da li je bilo mešetarenja od naših? Sigurno da jeste, kao što ga ima i danas. Ali to nije opšte mesto.
Preporuke:
4
11
57 nedelja, 11 mart 2012 09:43
Primer
@Dragica i Danica Petrović i još neki
Čuo sam i nisam mogao da verujem, da među Srbima "starosedeocima" sa centralnog Kosova kola izreka: "Bolje da mi se ćerka uda za Šiptara, nego za Crnogorca"!
Čitajući vaše komentare, mogu da poverujem da je to istina.
Preporuke:
8
7
58 nedelja, 11 mart 2012 11:02
Vid
1999.god. kada je, posle naše "pobede" nad NATO-m, veliki deo našeg naroda krenuo sa vojskom i policijom za Srbiju, pokazalo se da su ,na neki način, bili u pravu oni koji su godinama i decenijama unazad prodavali imovinu na KiM i kupovali po centralnoj Srbiji. Oni su došli i uselili se u svoje kuće i stanove i nastavili život u pristojnim uslovima, za razliku od onih koji nisu hteli da Šiptarima prodaju bilo šta, pa su ovde živeli, a pojedini još uvek žive, u ponižavajućim životnim uslovima. ova država uvek "nagrađuje" pogrešne. Ponosan sam na svog pokojnog dedu koji jedan od srba koji su živeli na Kim. ne bih o tome kakve je probleme sa Šiptarima za života imao da sačuva svoju imovinu i kakve je novčane ponude odbijao.To znaju Srbi koji su živeli na KiM. Ja i danas mislim da šiptarima ne treba ništa prodavati, ali ni u mojoj rodbini ne misle svi isto. Ako se država i crkva ne uključe ozbiljno u pokušaj da se spase što se spasiti može, bojim se da prodaja neće stati.
Preporuke:
7
1
59 nedelja, 11 mart 2012 15:49
Danica Petrović
Ži mi ti,Rin o-o to,meni je ova diskusija bila potrebna,pa se zahvaljujem svima koji su u njoj učestvovali.Zahvalna sam za nova znanja ,ali i za minuse i za opomene jer su lek protiv sujete i ispravljanje u razmišljanju.
Ja imam sreću i čast da gledam neke lepe i bistre dečje oči iz Lazarevog zavičaja i priliku da se postidim pred njima .Te oči traže pravo da sve svoje nose ponosno.
Da smo poslednja voćka na grani,pitanje našeg identiteta bilo bi nevažno,ali nismo,još nam se ljuškaju kolevke.Njima dugujemo.
I da znate,tih lepih ,bistrih očiju željnih istine i pravih saveta ima mnogo.Neke i vas gledaju.
Preporuke:
5
0
60 nedelja, 11 mart 2012 19:02
seljak bezemljaš
Pedeset godina mi Srbi vikali smo Trst je naš.Stariji se toga sećaju.I svih tih godina nismo pitali za Kosovo i Metohiju.
Preporuke:
6
0
61 nedelja, 11 mart 2012 19:09
Dragica
@Prizrenac
Ako pažljivo čitate ono što pišem, videli bi da ne tvrdim da su naseljenici svu zemlju prodali Albancima, i ti balistima, za vreme Velike Albanije. Ne,otuđili su je nakon rata, do 1991. Preko 100 hiljada hektara. Jedan veliki deo prodali su Albancima, a ostalo poljoprivrenim kombinatima u kojima su se zapošljavali, a direktovali crnogorski kadrovi. Godine 1991 Milošević donosi zakon o povraćaju zemljišta i ponovo zemlja dolazi u ruke ranijim vlasnicima. Od 1991-do danas, ponovo je prodaju, sada Albancima. Za čitavo to vreme Srbi-starosedeoci uporno čuvaju dedovinu. Videći šta ovi rade, mnogi od starosedeoca pošli su njihovim putem. Što se,pak, tiče zabrane povratka, preporučujem vam knjigu Spasoja Đakovića "Sukobi na Kosovu" i videćete da su crnogorski komunisti, posebno Mugoša i Jovićević, bili glavni zagovornici tog zakona. Pitanje za vas:Kako su Srbi-starosedeoci opstali,a 14 hiljada naseljenika i 100 hiljada hektara zemlje, nestali. Ne, ne delim narod, već tražim odgovor za nauk!!!
Preporuke:
9
2
62 nedelja, 11 mart 2012 19:52
Dragica
@Prizrenac
Ispravka "14 hiljada porodica naseljenika.."
Preporuke:
7
1
63 nedelja, 11 mart 2012 23:36
Prizrenac
@Dragica
Pitanje za vas:Kako su Srbi-starosedeoci opstali,a 14 hiljada naseljenika

Odgovor: Srbi starosedeoci u Metohiji nisu opstali, izuzev u Goraždevcu i Velikoj Hoči, mada je i tu opstanak mladih pod znakom pitanja. Šiptari nisu 1999, pravili razliku koju Vi pravite. Za njih smo mi bili jedno i jednako su nas ubijali, pljačkali i proterali. Naše crkve i manastiri u Metohiji nisu pravljeni za starosedeoce i Crnogorce, nego za sve Srbe. A podele koje mi pravimo međusobno, samo idu na ruku našim neprijateljima. Zato se od srpskog bića otkidaju izmišljene nove nacije, prave im se države, a mi se i dalje delimo, i kako vidim nikad se nećemo opametiti.
Preporuke:
6
10
64 ponedeljak, 12 mart 2012 08:59
Dragica
@Prizrenac
Žao mi je što moram da vam kažem, ali vi ste oportunista. Nemate drugi odgovor, već samo diskvalifikaciju: "vi delite narod". Niste mi odgovorili, kako to da srbi-starosedeoci ostadoše, a svi, ama baš svi naseljenici pobegoše. Ostavimo ono što je bilo posle rata: dala sam vam podatkr do 1991, čak i ne do 1999. A vi idalje, isto: delim narod. Nisam ga ja podelila. Nisam ja iselila nosioce spomenica, crnogorske funkcionera koji su, prodajući Kosovo, dobijali na hiljade funkcija i stanova u Beogradu. Crnogorski nepotizam (kao i kod Albanaca)povukao je na stotine porodica u Beogradu i širom Srbije. Sve što danas imamo na KiM, to su pored manastira, zemlja koju zubima čuvaju srbi-starosedoci, a sve što smo izgubili: i teritoriju i vlast, imamo od crnogorskih komunista. To su danas beogradski crnogorci, koji su zdušno pomogli da se naprave dve nove "države": Crnu Goru i Kosovo, vladajući nesrećnim Srbima i Srbijom. A vi meni, da ja delim Srbe.
Preporuke:
5
3
65 ponedeljak, 12 mart 2012 11:57
Agent
Neka me ispravi neko ako grešim ali čini mi se da je patrijarh srpski gospodin Irinej rekao: "...samo Srbija nema alternativu...". Ko hoće da čuje i da razmisli njemu je ovo dovoljno i sve mu je jasno. Nažalost i posle ove poruke Srbi koji se preko 90% izjašnjavaju kao pravoslavni vernici daju veliku podršku DS-u, SPS-u, SNS-u, LDP-u, G-17 itd.
Preporuke:
2
1
66 ponedeljak, 12 mart 2012 16:24
Prizrenac
@Dragica
Na žalost ne delite samo Vi.
Preporuke:
5
2
67 ponedeljak, 12 mart 2012 19:06
Dragica
@Prizrenac
A, mislila sam da ste "muško". Šteta. Argumenti i samo argumenti, su pravi odgovor, a ne isprazne diskvalifikacije. Najlakše je optužiti me da delim narod. Ipak, nije uzalud što smo polemisali. Kad dođete do argumenata, javite se. Možda se i složimo.
Preporuke:
3
7
68 ponedeljak, 12 mart 2012 19:37
Neko Nekic
Zasto su ti ljudi prodavali Siptarima? Zato sto su isto tako i ginuli, bili muceni i maltretirani za razliku od Srba na severu, koji su imali sve, nisu osetili zivot na centralnom Kosovu, a 90% njih nikad nije ni pitalo kako je ostalima niti je ikad bilo na centralnom Kosovu. Pritom, nisu imali problema sa strujom kao i to shto se nisu sustretali sa Siptarskom policijom i specijalcima. Sram vas bilo.
Preporuke:
4
1
69 utorak, 13 mart 2012 09:17
Prizrenac
@Dragica
Nema to veze sa "muškim" ili "ženskim" stvarima. Ovo ima veze sa matematikom. Ako je 1999, 20.000 Srba sa Kosova bilo crnogorskog porekla, a proterano je 250.000 Srba, to znači da Šiptarima poreklo nimalo nije bilo važno, kao što je nama.
Preporuke:
5
6
70 utorak, 13 mart 2012 19:13
Dragica
@PrizrenacPa, vi sa matematikom ne stojite baš najbolje. To samo potvrđuje da, baš, niste Prizrenac. Ili možda Prizrenac* (sa zvezdom). Po popisu 1991 na KiM bilo je 20.453 Crnogoraca, a pre početka rata 1999, bilo ih je oko 16 hiljada (Izveštaj o iseljavanju). 1999, zajedno sa Romima, Gorancima i svi 16 hiljada Crnogoraca, odselilo se i oko 200 hiljada Srba. Međutim, računicu niste dovršili: iselili se svi Crnogorci, a i dalje na Kosovu i Metohiji ostalo je oko 130 hiljada Srba-starosedeoca. A znate li možda ko ih predstavlja u Beogradu? Odgovoriću vam, još jednom: Veljko Odalović, Oliver Ivanović, Rada Trajković itd. Eto, ja još malo produbih podele. Oprosti meni grešnoj, "junačino i borcu za srpsko jedinstvo"! Oprosti mi!!!
Preporuke:
3
3
71 sreda, 14 mart 2012 11:53
Prizrenac
20 hiljada crnogoraca je bilo po poslednjem popisu 1991. Toliko je bilo i 1981. 1999 nije bilo popisa, ali nek Vam bude, da je svih 16 hiljada proterano, kao i 200 hiljada Srba (mada, složićete se da su Crnogorci nacija, izmišljena u Brozovo vreme).
Veljko Odalović nije crnogorac, nego Hercegovac, čija je porodica izbegla iz Drenice u Kosovo Polje. Izbegao je odatle u junu 1999. Verovatno Vam je poznato u kakvom su položaju bili Srbi u Drenici 60-ih godina prošlog veka.
Olja Ivanović jeste Crnogorac poreklom iz Đakovice, ali se izjašnjava kao Srbin. Nastanjen je u Kosovskoj Mitrovici, radi u Beogradu, prilično je zaslužan za očuvanje severa, mada u poslednje vreme malo brlja.
Rada Trajković, kao uostalom i "starosedeoci" Nojkić i Velić, su druga priča i o njima neću trošiti vreme.
Oprosti meni grešnoj, "junačino i borcu za srpsko jedinstvo"! Oprosti mi!!!
Ovakav ton više dolikuje dami*, nego dami.
Preporuke:
4
6
72 sreda, 14 mart 2012 18:21
Dragica
@Prizrenac
Vi uporno izbegavate suštinu mojih komentara. Poenta je bila "računicu niste dovršili: iselili se svi Crnogorci, a i dalje na Kosovu i Metohiji ostalo je oko 130 hiljada Srba-starosedeoca".. Pitanje je:kako je moguće da 13 hiljada Srba-starosedeoca opstanu, a svi naseljenici odu?! Prizrenac*, pošto vidim da ste sa KiM, pitam vas: Kako je moguće da Kosovo Polje (pretežno naseljeno doseljenicima) pobegne, a Kuzmin (koje je potpunoj izolaciji), Ugljare, Batuse,Bresje opstanu. Podseća me na "čuveno" trovanje albanskih đaka. Albanski teror pogađa pretežno naseljenike?!
Odalović nije izbegao sa Kosova, već sve prodao i pobegao. A gde su silni rukovodioci iz Kosova Polja:Migo Samardžić, Minja Milovanović, Voja Vučinić, Bogdan Kecman...?! Pridružili se naosiocima spomenica, koji su davno, na grbači ovog nesrećnog naroda, otišli u BGD. Vidite koliko je to isto. A što se tiče Drenice,podsetio bih vas na dva sela:Banje i Rudnik,kod zloglasnog Prekaza u kojima i danas žive Srbi-starosedeoci.
Preporuke:
2
0
73 četvrtak, 15 mart 2012 09:36
Prizrenac
Tačno tako: dva sela ovde, dva sela onde, baš onako kako Šiptarima treba.Ja smatram da narod ne treba deliti, jer se radi o nesretnim Srbima, ma kako ih Broz krstio. Vi opet smatrate da treba odvojiti "žito od kukolja", pa će sve opet biti u redu: Metohija će biti puna Srba, Drenica takođe a možda i moja Sredačka župa. JA bih mnogo voleo da ste u pravu.
Dogodine u Prizrenu!
Preporuke:
2
2
74 četvrtak, 15 mart 2012 19:00
Dragica
A šta ne bi, već danas u Prizrenu (pogotovo, u Sredačkoj Župi), što to ponavljate iz godine u godinu. I tako, to "do godine u Prizrenu", pretvoriste u "nikada u Prizrenu". To je obmana, ili bolje rečeno, samoobmana.
Ali da se vratimo na pitanja koja su vam postavljena u komentaru. Zar je moguće da vi nemate drugi odgovor, već samo:"svi smo mi Srbi"?! Mislim da je ipak najbolji odgovor dao D.Popović, autora teksta kojeg komentarišemo:

"1. Na Srbe koji žive na KiM

2. Na Srbe koji žive od KiM.

Mi smo odvojeni jedni od drugih, ne samo fizički, već i po pitanju odgovornosti prema državi, istoriji i budućnosti KiM. Ove dve grupe ne samo da su različite, nego su suprotstavljene jedna drugoj, kao što je suprotstavljeno dobro zlu, svetlost tami.
- Srbi koji žive od KiM prvo su od kralja dobili Svetu srpsku zemlju da žive na njoj.Nisu hteli da žive... već su je prodali Šiptarima."
Ja dodajem,ovi prvi Srbi zubima i dalje čuvaju svetu srpsku zemlju. Eto, "svi smo mi Srbi", ako vam je lakše!
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner